Författare: C.S. Lewis 
Uppläsare: Torsten Vallund
Boken handlar om: Digory och Polly som bor grannar. Dom träffas varenda dag och är med varandra. En dag bestämmer dom att dom ska besöka det övergivna huset genom en hemlig gång. Men dom hamnar fel och hamnar istället i det förbjudna rummet hemma hos Digory där hans mobror är. Som dom redan visste var det mobror Andrews rum där han håller på med något och det får dom reda på vad. Nämligen magi. Och som den elaka mannen han är lurade han både Digory och Polly att vara försöksdjur och skickade dom till en hemlig värld. Hur ska detta sluta?
Jag tycker att: Boken var bra, denna gången lyssnade jag på boken och det är något jag kommer fortsätta att göra med resten av Narnia-böckerna. Själva berättelsen var spännande, jag trodde att den skulle vara lite trög men det var den inte. Den gick framåt hela tiden men som film hade den nog blivit långtråkig emellanåt.
Sidor: 162 eller om man lysnar ca 4,5 timmar.
/ Novelle

1 kommentarer

Elina

16 Jul 2017 17:45

Detta är helt klart min favoritbok i hela narniaserien och jag hade gärna sett den som film men det är nog som du säger, att den kanske skulle vara lite seg emellanåt.

Svar: Ja, men den hade nog fortfarande varit spännande! Jag hörde en gång att dom skulle göra film av den men det blev tyvärr aldrig av.
storasen.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej