Författare: Elin Säfström
Boken handlar om: En tjej som heter Emmie och en tjej som heter Kate. Kate är den populära tjejen som får högsta betyg, har många vänner och ser bra ut. Emmie är den blyga tjejen som inte vågar prata med folk, som har en vän och har inte några toppbetyg i skolan. Man kan säga att dom är raka motsatsen till varandra, men på bara en dag kan det hända mycket! I detta fall kan man säga att det slutar med ombytta roller.
Jag tycker att: Boken var superbra och jag hoppas att det kommer fler. Det som gjorde att jag gillade den så mycket var att man fick se i princip samma sak från helt olika vinklar! Sedan har jag ju alltid gillat "vardagsböcker" som utspelar sig i "verklighet". Den tog bara två dagar att läsa eftersom jag läste så mycket i den för den var bra!
Sidor: 191
/ Novelle

Kommentera

Publiceras ej