Författare: Judy Blume
Boken handlar om: En tjej som heter Stephanie och som ska fylla tretton. Nu efter sommarlovet börjar hon 7:an och är såå nervös! Hon har en bästavän som heter Rachel men hon är så duktig i skolan att hon får svårare klasser och inte hamnade i samma klass som Stephanie. Men det har flyttat dit en ny tjej och dom verkar bli bra vänner. Hur kommer detta året bli i 7:an? Och hur är det egentligen att vara 13 år?
Jag tycker att: Boken var superbra! Jag gillar ju sånna böcker som är typ "verkliga". Denna tyckte jag också om eftersom den är skriven på 80-talet och jag har alltid velet leva under den tiden eftersom det verkar så roligt. Man får en bild om hur det skulle kunna vara att vara 13 år på 80-talet och det tycker jag är roligt. 
Sidor: 216
/ Novelle

Kommentera

Publiceras ej